Kåringer

OBS !!! Du SKAL være medlem af både DFF og KFPS for at stille din hest til kåring i DK.

Så nærmer sig årets første kåring og vi glæder os til en fantastisk dag i Frieserens tegn.

Kårings programmet findes på vores hjemmeside, og er tilsendt alle tilmeldte på mail.
For spørgsmål kontakt venligst en fra bestyrelsen.

Hestepas SKAL fremvises med gyldig vaccination . Tro og love SKAL medbringes, denne findes på hjemmesiden.

Med hensyn til papirerne på føl er det VIGTIGT at printe fødselsattest ud fra KFPS hjemmeside ( Birth certificate ).

Alle bokse på Holbæk rideklub er strøet op med en blanding af træpiller og spåner. Ønskes andet medbringes dette selv. Medbring selv hø og foder.
Vær opmærksom på at boksene er uden vandkopper, så man skal selv medbringe spande.

Yderlige spørgsmål henvises til Eline Larsen eller Line Grundtvig

Før du kører hjemmefra:

• Vandspand, foderkrybbe, foder og hø .
  • Stamtavle, pas, papir på føl og underskrevet TRO OG LOVE
  • 50 euro kontant - hvis du ønsker hollandsk løber. De tager IKKE danske kroner. Betales til løber på dagen.
  • Stævne nr. kan eventuelt lejes i sekretariatet. Depositum 50 kr. HUSK at påføre nummer på BEGGE sider af hestens hoved.

Ved Ankomst og før aflæsning af hesten:

• Henvendelse til bestyrelsen
  • Inden hesten kan komme i boks skal der afleveres stamtavle, følpapir, tro og love-erklæring. Samt hesten skal checkes af dyrlæge - indcheckningstidspunkter følger.
  • Katalog udleveres ved ankomst med hestene (ét katalog pr deltager - ikke pr hest)

Vigtigt:

• Ved mistanke om evt. sygdom har DFF/KFPS ret til at bortvise hesten, uden at man får sit kårings gebyr og boksleje refunderet.
  • Ulovlige midler / doping, der er på FEI`s liste over forbudte stoffer, betragtes af DFF/KFPS som ulovlige. DFF/KFPS har ret til at foretage dopingprøver på kåringsdagen.
  • Føl bliver chippet af dyrlæge, for 250 kr. HUSK at stå klar hos hesten, hvis du har et føl, der skal chippes. HUSK dit føl-papir, som kan udskrives på "Mit-kfps" + mor's hestepas.

Generelle retningslinjer for KFPS kåringer og køre/rideprøver kan du finde her på hjemmesiden under Kåring.
Håber vi får et par fantastiske kåringer igen i år.

*** VEL MØDT ***

HELD OG LYKKE til alle!

Venlig Hilsen
DFF's Bestyrelse

Generelle retningslinjer

Du kan her se generelle retningslinjer for KFPS kåringer & rideprøver.

OBS !!! Husk der er nye vaccinationsregler for heste, som er påbegyndt vaccinationsprogrammet efter 31. dec 2012. Vær derfor særligt opmærksom på jeres 1- og 2-års, som skal til kåring i år, da DFF kører efter samme regler som Dansk Ride Forbund. Ændringen er, at der ca 6 måneder efter de 2 basisvaccinationer skal gives en booster-vaccination. Herefter 1 gang årligt, som ved de tidligere regler. Du kan finde vaccinationsreglerne på Dansk Ride Forbund's hjemmeside

Events