Klubmodul henter siden
PLAN B - Ibop Helgstrand - 400,- evt boks á 800,-
Tilmeldingsfrist er overskredet
Herunder følger praktiske oplysninger:

Ved kåring kan din hest tilmeldes en IBOP test. Det er en sports test hvor din hest kan opnå højere prædikat. Dvs. en IBOP-test kan bruges til opnå ster-, kroon- eller modeltitler (se KFPS-registreringsreglerne).
Ibop:
Formålet med denne test er at fastlægge en hestes egnethed til forskellige anvendelser og det gøres med største grad af objektivitet i forbindelse med kåringer kan hesten tilmeldes disse tests. Hver hest på fire år eller derover kan præsenteres for hollandske dommere i denne test – der findes 3 kategorier (1)Ride test, 2) køre test eller 3) Show køretest). Det er muligt at tilmelde samme hest til flere test på samme dag.

Uanset disciplin kan en hest deltage i en IBOP højst to gange om året. Denne test kan aflægges på samme dag eller på to forskellige dage. Hvis de to IBOP-tests gennemføres på samme dag, skal disse være i to forskellige discipliner.

Bedømmelse
IBOP testen evalueres i overensstemmelse med dressur reglemneter for KFPS, og de forskellige karakter (0-10), bliver brugt til at bedømme de nævnte forskellige øvelser under evalueringsoverskrifterne og beskrives som følger:
0: ikke udført
1: meget dårlig
2: fattige
3: ret dårlige
4: mindre end tilfredsstillende
5: utilfredsstillende
6: tilfredsstillende
7: mere end tilfredsstillende
8: gode
9: meget god
10: eksemplarisk
Resultaterne for hver øvelse gives i halve og hele punkter.

Betingelse:
se mere herunder:
Du skal være medlem af både DFF og KFPS for at stille din hest til kåring/Ibop i DK.
Tilmelding og betaling er bindende!·
Vil vi bede ALLE om, at vise omhu med berøring af hestene og mennesker imellem.
For at mindske smitte er man KUN i berøring med egen/egne heste og der ikke deles børster, svampe, klude og andre grooming værktøjer
Rammerne for opstaldning er således :
Ankomst Fredag mellem kl 15.00 - 17.00 ell· Lørdag mellem kl 07.00 - 08.00.·
Hestepas SKAL fremvises med gyldig vaccination
Tro og love SKAL medbringes, denne findes på klubmodul eller på SEGES hjemmeside.
Der er på stedet strøet på stedet strøet op med halm. Medbring selv spåner, hvis det er underlaget for din hest.
Før du kører hjemmefra:
Vandspand, foderkrybbe, foder og hø
Stamtavle, pas, papir på føl og underskrevet TRO OG LOVE·
Stævne nr. kan eventuelt lejes i sekretariatet. Depositum 50 kr. HUSK at påføre nummer på BEGGE sider af hestens hoved.·
Med hensyn til papirerne på føl er det VIGTIGT at printe fødselsattest ud fra KFPS hjemmeside ( Birth certificate ).
Ved Ankomst og FØR aflæsning af hesten:

Henvendelse til bestyrelsen/sekreteriatet·
Inden hesten kan komme i boks skal der afleveres stamtavle, følpapir, tro og love-erklæring og tjekkes pas
Katalog udleveres ved ankomst med hestene (ét katalog pr deltager - ikke pr hest)
Vigtigt:

Ved mistanke om evt. sygdom har DFF/KFPS ret til at bortvise hesten eller ejer, uden at man får sit kårings gebyr og boksleje refunderet.·&ampnbspnbsp&ampnbspnbsp&ampnbspnbsp&ampnbspUlovlige midler / doping, der er på FEI`s liste over forbudte stoffer, betragtes af DFF/KFPS som ulovlige. DFF/KFPS har ret til at foretage dopingprøver på kåringsdagen.·&ampnbspnbsp&ampnbspnbsp&ampnbspnbsp&ampnbspFøl bliver chippet af dyrlæge gratis. HUSK at stå klar hos hesten, hvis du har et føl, der skal chippes. HUSK dit føl-papir, som kan udskrives på &quotMit-kfps&quot + mor''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s hestepas.

Generelle retningslinjer for KFPS kåringer og køre/rideprøver kan du finde her på hjemmesiden under Kåring.
Yderlige spørgsmål henvises til Flemming eller Solveig.

Håber vi får et par fantastiske kåringer igen i år.
Vel mødt og held og lykke til alle!

Venlig Hilsen
Tilmeldte
7 /200
Tilmeldingsfrist